Jag fattar ingenting...

Men måste man alltid det?

Nu har jag landat i lugnet igen efter ännu en vild vecka.
Kryssningen blev mycket trevlig och det var som att folk visste när båten skulle komma hem, för tre olika personer ringde precis när båten lagt till i Stockholm igen. Den ena var Bekki som hade massor att säga så jag åkte direkt hem till henne (eller ja, hem till mig fast till hennes lägenhet). På båten hade jag lagrat alkoholskåpet lite så hade med mig en bag-in-box med rosé, en liter Absolut Mango och en Pernod. Så nu ska jag dricka Pernod & Black för glatta livet :D Meningen med torsdagen var att vi skulle hjälpa Bekki måla om köket, men något roligare dök förstås upp, så vi hamnade i Vårberg och blev kvar där hela natten istället, tur man hade laddat upp med vin som sagt! Fredagen bjöd på en trevlig frukost på balkongen :) och sen däremot på att hjälpa Bekki med köket, jag var väldigt grym, skrubbade och hade mig för fullt, ett riktigt work-out pass. Och vad passade bättre än att lyssna på Radio 107,5. Fan va jag gillar den. Synd. Fredagskvällen bjöd även på jobb med Linn i Gamla Stan. Mycket trevligt. Sen var tanken förfest hemma och så småningom Berns. Tyvärr spårade jag ur lite hemma så vi kom aldrig i väg... Blev istället fylle-monopol. Jag vann :D
I går var en enda lång fika. Jag och Erik tog en fika på förmiddagen och blev kvar enda tills på eftermiddagen... Sen bar det i väg till jobbet med Linn igen ocg efter det en liten Båstad-reunion. Både tior och älvor dök upp. Trevligt värre, men jag var väldigt trött och inte så sugen på att festa iom fredagens lilla missöde.
I dag har jag ägnat mig åt rehab. Åt världens godaste frukost och kollade OC med Erik. Hade ett nervsammanbrott av en viss låt på radion som kom vid alldeles fel tillfälle. Men Erik han är bra. Han kan rädda mig ur det mesta :) Nu har vi gjort upp en plan. Om jag följer planen eller inte, det får vi se. Men just nu fattar jag bara ingenting. Inget ovanligt med det visserligen hehe...
Nu har det gått två veckor sen examen. Jag försökte komma på vad jag gjort dom här två veckorna... det var inte en jätterolig upplevelse. Dom flesta dagarna innehåller alkohol eller fest. Ingen innehåller städa, plocka undan, laga mat, planera, jobba... Så därför bestämde jag mig. From i morgon blir det ändring. Nu i kväll ska jag städa, diska, ta ett långt bad, fixa naglar och bara dricka vatten. I morgon börjar Elaines nya liv. Som ordentlig. Frågan är om jag ens tror på det där själv...

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0