Varmt och skönt

Ingen lust att prata 10 x 8 minuter just nu

Sitter på jobbet och tråkar och vaktar telefonen. Nu har nämligen Artistjaktens tredje deltävling dragit i gång nere i Malmö. Då gäller det att vara stand-by i fall någon ringer för att det hänt något. Den här gången har en förvirrad kille ringt och varit vilse, sen när han väl hittade fram så hittade han inte vårt tält. Herregud. Nu väntar jag med spänning att få höra vilka två som gått vidare. Efter all kontakt jag haft med dom så känns det som jag känner dom allihopa hehe...

Veckan har varit fartig. I måndags hjälpte jag Bekki med att städa klart i lägenheten inför ankomsten av Eriks familj. Jag hjälpte mest till på så vis att jag sjöng och dansade för henne, men det uppskattades tydligen det med :p

Tisdagen blev en tripp till Hallunda för att köpa mango-juice och käka middag med paret Lexin-Cedenheim. Alltid lika mysigt.

Onsdagen blev inte riktigt som jag tänkt mig. Verkligen inte. Skulle haft en lugn kväll med mig själv efter att ha jobbat alldeles för länge, men blev så pepp av att träffa Malou igen så jag ville hitta på någonting. Malou och jag käkade lunch på indiern och hängde lite på eftermiddagen också. Hon är så glad och pigg, så då blir man pigg och glad själv :D
Bekki skulle till Vårberg så jag tänkte att jag skulle hänga med, bara en stund. Slutade självklart med massa vin och öl och massa folk. Vid halv tre däckade jag på en madrass i deras vardagsrum och vaknade inte förns Bekki skulle dra vid kvart i sju morgonen därpå. Åkte hem, tog en dusch, fräschade till mig och gick till jobbet som om inget hade hänt hehe...

I går då så var ju dagen en aning seg som ni förstår. Trött som bara den och trött i huvudet, men höll ändå uppe humöret hyffsat och lyckades inte avslöja för allt för många hur trött och halv-bakis jag var :) Klockan närmade sig 16 och jag skulle äntligen få gå hem och sova tänkte jag... tills jag klev ut på jobbets terrass och slogs av en otrolig värme. Den här värmen kan man ju inte låta gå till spillo bestämde jag mig för och rätt var det var så satt jag och Bekki där och drack öl... igen. Vi drack några öl med Thomas och sen när vi skulle gå hem så övertalade Stephanie oss om att en öl på Lilla Aset var en bra idé eftersom det var hennes sista dag i Stockholm. Jag, Anders, Stepahnie, Thomas och Bekki hamnade därför tillslut där då... Den tidiga kvällen, blev inte så tidig tillslut ändå. Men när vi väl kom hem så däckade vi omedelbart. Skönt.

I dag då... lugnt och skönt på jobbet. Har egentligen typ 10 timmar att VT:a, men jag orkar inte alls. Mer sugen på den där fredags-ölen som drar i gång snart... Får väl komma hit och jobba i morgon istället och hoppas att jag är mer motiverad då.


Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0