Varför ska det alltid spåra ur?

Laos och Mooe goes alcoholics...

I går skulle Frida komma över och käka lite samt dricka vin. En lugn kväll för att ja... egentligen inte fira något speciellt. Frida kom dock med ett mission... Detta mission misslyckades i ett rätt tidigt skede och då åkte vin bort och vodkan fram. Absolut Mango visade sig vara en riktig höjdare. Vi pratade och lyssnade på varandras problem och vodkan slank ner så lätt, så lätt. Efter det tyckte jag att det vore en bra idé med klassikern från Irland; Pernod med svartvinbärssaft.... Ja sen fortsatte det så där och helt plötsligt var vi askalas. Allt var dock frid och fröjd förutom att jag låg och kved av skratt på golvet och Frida gick in i varenda dörrkarm jag äger... Sen tyckte Frida att en promenad till affären och köpa cigg till henne var en bra idé... Jo, varför inte tyckte jag. Så om du såg två packade brudar vid 22-tiden i går i Fredhäll, så var det jag och Frida... Vi stötte på en kvinna/man (jag tyckte det var en kvinna, Frida sa att det var en man...) som var ute och gick med sina katter... Jag kunde ju inte låta bli att väldigt gärna klappa dom små liven... springer fram och skriker "kiiiiiiiiiisseeee" Ägaren såg plötsligt orolig ut, så jag frågar så gott jag kan om jag får klappa katten... "Jo, du kan försöka. Men han kan vara lite aggresiv. Han ogillar alkohol" Ehm... Ja just det, för katten märker nog att jag är full... Vi lyckades tillslut komma till affären och nästan därifrån. Vid busshållplatsen Vitalisvägenm där vi tänkte gå upp till min gata, kolappsade vi båda två i gräset i backen och bara garvade. Där läg vi. Två brudar fulla på vodka, klockan 22:30 på en vardag. Grattis.
När vi kom hem så hörde vi någon i trappen... så vi skyndade på öppningen av dörren så inte personen i trappan skulle upptäcka oss... skulle precis smälla igen dörren när personen i trappan skriker "neeeeeej!" Ja, men då var det bara Bekki. Som var orolig. För hon hade sms:at och ringt tre ggr... utan att jag svarat. Andra gången hon ringt hade hon liksom hört mobilen inifrån lägenheten och hon kunde inte förstå vad som hänt med mig. Nu fick hon tyvärr uppleva det ;) Hon stannade på en drink hon med. Sen slocknade både jag och Frida. Väldigt trevligt sällskap.
I dag mår jag, som ni säkert förstår, inte bra alls... Ska försöka ta mig till jobbet. Tur att jag inte jobbar fasta tider än.
Sa ju att jag skulle sluta festa och skärpa mig nu, men la också till att det får vänta tills pappa kommer från USA... det gör han inte förns på lördag, så har några dagar till på mig :D

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0