Rosa rosa rosa


"Ms Pink drack förstås Pink Lemonade"

Out and about.

I dag har jag varit på stan med Erik. Han ringde vid 12 så då åkte vi in till Odenplan och fikade. Jag hittade min älskade Pink Lemonade som jag drack en massa i LA :) Den matchade mig väldigt bra. Så klart. Den var ju rosa. När vi fikat klart ville vi göra något mer så vi gick en runda. Gick en på second hand. Don't ask me why. Helt otrolig äckligt. Första och sista gången jag försökte mig på det kan jag säga. Euuu. Trippen gick vidare mot Stureplan. Där blev Erik kissnödig så vi var tvungna att fika igen på vårt café vid Östermalmstorg. Där slog det slint i min lilla hjärna. Såg en tjej som rökte en ROSA cigarett. Jupp. Jag blev som besatt. Jag var tvungen att få tag på dom. Vi bestämde oss för att hitta den där välsorterade tobaksaffären som vi visste fanns någonstans på Östermalm/Stureplan. Efter mycket letande och inget hittande så bestämde vi oss för att St Eriksplan har en härlig tobaksbutik med massa spännande saker i. När bussen svänger ut från busshållplatsen och har kört två meter utbrister jag till Erik "men titta! där är den ju!!!" Haha... då hade vi missat butiken vi letade efter med ca 2 meter... men vi satt redan på bussen så det var försent... Väl framme på St Eriksplan gick det så där. Dom hade bara halvrosa och det går ju inte :( Vi gick på ett tredje ställe vid Fridhemsplan och sen skilldes vi åt. Jag har nu googlat som en tok och hittat en del alternativ, men inga verkar finnas i Sverige dock... Den sort som det förmodligen var jag såg tjejen röka heter "Pink Elephant" och kommer från Frankrike och där säljs den i varenda butik. Det får helt enkelt bli en tripp till Frankrike inom snar framtid. Det här är något som måste läggas till i min rosa samling.

"Dom här verkar ju dock vara typ Holländska eller Tyska så kanske finns dom närmare än Frankrike..."

Over and out.

Kommentarer
Postat av: grisen

inte tyska iallafall

2008-07-10 @ 19:04:21
Postat av: Linsan

Jag ska fixa en ask åt dej när jag är i Cannes!

2008-07-13 @ 21:18:18
URL: http://linnelmstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0