På besök i en annan värld...

Ho!

Självklart så hann jag inte uppdatera bloggen den där timmen jag var hemma i lördags. Varför lurade jag ens mig själv till att tro det? Här kommer uppdatering tillslut iaf.


I torsdags blev det en spontan helkväll med Bekki. Sjukt trevligt. Mötte uppe henne på Fridhemsplan och agerade personal shopper. Hon behövde massa nya kläder och jag langade in för fullt i provhytten och hon provade. Tror hon stod i den där provhytten i säkert en halvtimme :p Folk blev aningens irriterade, men men. Bekki handlade mer än hon någonsin handlat, så med mig som personal shopper hittar man massa kläder! Jag tar betalt per timme, hör av er om ni behöver hjälp. Kön spelar ingen roll, jag hittar allt till alla :D
Efter shoppingrundan gjorde vi en mysig middag med sill och potatis som vi åt. Sen fortsatte hon röja undan efter sin lilla renovering och jag höll sällskap. Väldigt trevlig kväll.

Fredagen blev rätt kaosartad i Elaines liv. Hundra grejer att göra på jobbet och alldeles för lite motivation till det... blir ju lätt så när det är för mycket som ligger framför en. Tiden rann ifrån mig och tillslut gav jag upp och tog en flaska vin med mina kollegor istället. Efter en del stökigheter så lyckades jag tillslut ta mig ut till Kallhäll, där jag spenderade natten och förmiddagen på lördagen. Sen var det bara att stressa i väg till jobbet och ta tag i det jag inte hann på fredagen och sen hem, byta om, varva ner och i väg igen. Den här gången till Hallunda.

I Hallunda hade Ellen laddat upp med Singstar och en box rosé! Jippi! Vi sjöng tills vi blev alldeles hesa och tömde boxen. Hoppsan. Jag och Ellen började med att totalmobba Viktor när han kom hem från jobbet på natten. Vi hade ju tjejkväll, så han fick inte vara med alls. Sen blev han även utanför när jag och Ellen tog en nostalgitripp till tiden i Dublin. Helt spontant så skickade vi iväg ett SMS till gulliga Steven och sa att vi snart kommer över. Han blev skitglad och ska fixa rum åt oss på City West :D Helt plötsligt ska vi åka till Dublin den 6:e September... hehe okej... tur vi bor gratis och dricker gratis under tiden iaf. Och tur att Ryan Air finns. Ibland gör man dumma saker på fyllan, som att boka resor till Dublin hehe... Inte för jag ångrar det! Kommer bli grymt! Men pappa... om du läser. Förlåt, jag vet att jag inte har råd egentligen :D Jag och Ellen däckade i hennes och Viktors säng och Viktor la sig på balkongen i en hängmatta. Som sagt, det var verkligen tjejkväll där sambon fick lov att vika sig för oss.

Söndagen spenderades också i Hallunda. Det är så skönt att vara där och bara ta det lugnt. Det är som att entra en annan värld när man hälsar på Ellen och Viktor. Man är lugn och fin och lämnar alla bekymmer på andra sidan gränsen... :) Kom hem sent i går kväll och bestämde mig för att ta tag i disk och allt annat rörigt i lägenheten. Blev skitfint och jag kunde gå och lägga mig utan ett bekymmer i världen.

I det stora hela alltså en underbart trevlig, men hektisk helg.


Bilder från helgen kommer när jag inte sitter på jobbet :)

Over and out


Kommentarer
Postat av: the k

http://www.1000apor.se/blog/uppdatering#comments



;D

2008-07-21 @ 20:48:54
Postat av: ilejn

äsch :p jag ber bara om ursäkt för att folk faktiskt väntar på mina nästa inlägg! så det så!

2008-07-21 @ 23:12:23
URL: http://ilejn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0