Living for the weekend


"Jag, Ellen och Sebbe i Sunny Beach för tre år sen INTE fem år sen som jag trodde..."

Oh nej...

Nu får jag skämmas igen, för den här jävla bloggen. Borde lära mig att om jag bara uppdaterar den oftare så blir det inte så jobbigt. Jag gör ju mina försök då och då och det håller typ en vecka. Sen är det back to forgetting about it. Oftast för att det väl händer saker och det är ju då man bör uppdatera. Sen sist har jag jobbat... haft väldigt trevligt på jobbet tom. Trivs bra där nu. Har otroligt roligt just nu. Fått äran att hjälpa till med lite screening. Det innebär att jag sitter och lyssnar på en del skönsjungande killar och en del puckon som ringer in och vill bli nästa stora manliga stjärna. Jisses. Som tur är behöver jag bara ringa killarna som är skönsjungande och inte dom hysteriskt roliga puckona... I dag hittade jag dock något vidrigt. Ska nog inte gå ut med vad. Men det var en aning obehagligt. Eller ja, roligt enligt vissa, men dom slapp iaf lyssna på det. Och jag är pryd dessutom.


Jag har även råkat göra bort mig lite, eller eventuellt inte. Jag vet inte riktigt. Det är nog ingen fara, ingen vet ju om det utom han och jag. Så jag överlever nog.


Fredagen bjöd på en jäkla massa alkohol tillsamans med Laaaaos. Fan va det är härligt att va Bridget med Laos. Det är klockrent. Erik var med en sväng också, men han hör inte till Bridget-gänget längre. Han har ju sin karl.

Även lördagen bjöd på en del alkohol med Laos. Vinaren öppnades lite tidigare än planerat pga konstiga händelser i Tanto. I Tanto fanns Linn, Tina, David, André och Putte. Även en konstig typ som hette Erik. Han lånade Tinas drake, för att sedan återkomma med den trasig. Aj aj. I väg till jobbet i Gamla Stan, en halv vinflaska senare, men det gick rätt bra. Mötte upp en lite piggare Laos än den jag lämnade i Tanto och drog i väg till Finnboda Hamn dit Freddie flyttat. Han hade en liten inflyttningsfest och jag tyckte det kunde vara kul att få träffa mina älskade grabbar igen. Var ju ett tag sen. Dom var sig lika, fast kanske aningens lugnare. Eller ja. Det beror på hur man ser det. Frida blev invigd i gänget, som sig bör. Hon blev utsatt för ett litet mission som slutade med att hon låg sprattlandes i rabatten :) Visade sig också att jag har sjukt dåligt tidsperspektiv och var övertygad om att Bulgarien var för fem år sen... tydligen var det bara tre år sen, ja ja :p Sjukt kul att träffa dom igen iaf.

Har även startat en liten grannfejd med "kalsongmannen" som bor mittemot mig på andra sidan gatan. Han bad mig för några dagar sen att ta ner mitt vindspel från balkongen. Eftersom han var så trevlig och pratade med mig och jag gillar kontakt med snygga trevliga män så tog jag ner det. För det blåste rätt mycket och var dåligt väder. Det blev bättre väder i helgen och i lördags när jag och Frida satt på balkongen såg vi att han också satt och solade på sin balkong. Jag tyckte en hämnd vore på sin plats, så innan vi gick vid 14-tiden och visste att vi inte skulle komma hem förns sent på natten så satte vi upp vindspelet igen. Jag skrattade på väg ner i hissen och undrade hur galen han skulle bli när han insåg att jag inte var hemma. Dock hann jag inte längre än ut på gatan förns han började gorma uppifrån sin balkong... Oj då. Han kände visst igen mig. Han tyckte jag skulle komma upp och lyssna hur det låter hos honom, hade jag inte varit på väg hade jag tackat ja ;) Valde ist att säga att jag fixar det när jag kommer hem... vilket jag gjorde, typ nästa morgon hehehe. Men då talade Bekki om att det tydligen suttit en lapp i porten också, om att jag skulle ta ner det för det störde honom... Vad är vissas problem? Synd på en sån snygg kille. Han är runt 30 inte runt 75!


Annars flyter dagarna på med jobb och slutar alltid med att jag blir panik-trött helt plötsligt, utan någon som helst förvarning. Som nakrolepsi. Pigg och glad, hej och hå. SNARK. Från 100 till 1 på 1 sekund liksom. Fattar ingenting. Men sånt är livet.

Pluggar också, jajamen, helt på eget initiativ. Och det går så jävla bra. Vilka framsteg jag gör. Om ni bara visste :D Får mer och mer jobb hela tiden också, vilket är roligt för jag behöver ju timmar och pengar så klart. Bara glad att det är något jag älskar som jag får betalt för. Allt går rätt bra nu och jag är lycklig.


Ler när jag somnar och ler när jag vaknar. Måste vara sommaren eller?


Over and out.

Kommentarer
Postat av: Linda

äntligen!!! tack för uppdateringen, även fast jag redan visste allt.. =P

puss

2008-07-15 @ 23:06:10
URL: http://paerlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0